فروشگاه لپتاپ و چرخ خیاطی و لوازم برقی نو و استوک مردوار در زابل

نحوه تست لپ تاپ دست دوم

استوک

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه تست لپ تاپ دست دوم

1. بررسی وضعیت سلامت بدنه اگر امکان مشاهده حضوری لپ تاپ استوک را دارید، معاینه کامل بدنه الزامی است. مطمئن شوید که هیچ ترک یا اثری از ضربه روی قاب لپ تاپ وجود ندارد. همچنین به دنبال پیچ های گم شده، آویزان شدن لولاها یا سایر ناهنجاری ها باشید. حتی اگر لپ‌تاپ به خوبی کار کند، اگر به نظر می‌رسد که بارها افتاده است، نمی‌توانید بدانید که چه نوع آسیب داخلی ممکن است داشته باشد، که می‌تواند طول عمر لپ‌تاپ را کاهش دهد. لپ تاپی که از بیرون آثار ضربه‌خوردگی در آن دیده شود، حتی با تضمین مالک نیز خرید آن ریسک محسوب می‌شود. 2. وضعیت صفحه نمایش را بررسی کنید مرحله مهم بعدی این است که تأیید کنید صفحه نمایش در وضعیت خوبی کار می کند. سوسو زدن، تغییر رنگ، روشنایی و پیکسل های معیوب همه چیزهایی هستند که باید به دنبال آنها باشید. یک ویدیو را باز کنید و زوایای دید را بررسی کنید تا ببینید آیا کافی است یا خیر. روی رنگ‌های تصویر کاملا دقت کنید. رنگ‌ها باید روشن و ثابت باشند. اگر بخش‌های خاصی از نمایشگر رنگ‌های مرده یا به‌هم‌ریخته دارند، برایتان دردسرساز خواهد شد. شما می توانید از نرم‌افزارهای تخصصی تست صفحه‌نمایش مانند PassMark Monitor Test استفاده کنید. 3. اطمینان از سلامت باتری قبل از خرید لپ تاپ دست دوم پیش از هر چیز باید بدانید که عمر مفید باتری لپ‌تاپ چیزی حدود سه تا چهار است؛ بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپی دارید که بیش از چهار سال از عمرش می‌گذرد، نباید انتظار خاصی از باتری آن داشته باشید. با این حال، بررسی تنظیمات مدیریت انرژی برای مشاهده میزان شارژ باتری و وضعیت سلامت باتری به شما نشان می دهد که باتری چقدر دوام می آورد. به همین منظور می توانید به مطلب تست سلامت باتری لپ تاپ دست دوم و استوک را نکاهی بیندازید. شارژر دستگاه را هم حتما تست کنید و مطمئن شوید که لپ‌تاپ به‌صورت صحیح شارژ شده و افزایش غیرعادی دما در باتری هنگام فرایند شارژ رخ نمی‌دهد. همچنین از صحت اصلی بودن شارژر لپ‌تاپ نیز اطمینان حاصل کنید تا گرفتار شارژر‌های تقلبی بازار نشوید. اطلاعات کامل تر درباره این موضوع را در مطلب نکات خرید شارژر لپ تاپ ببینید.

4. بررسی کیبورد و تاچ‌پد

پر استفاده‌ترین بخش لپ تاپ هم بدون شک صفحه کلید و تاچ‌پد آن است. هنگام تست لپ تاپ کارکرده ،چندین بار روی تاچ‌پد کلیک کنید تا از سلامت کامل آن مطمئن شوید. دقت کنید که کلید‌های چپ و راست نرم و حساس باشند و همچنین تاچ‌پد نیز به لمس حساسیت خوبی نشان دهد. اسکرول، زوم کردن، سوایپ و به طور کلی هرآنچه که می‌توان با تاچ‌پد انجام داد را به خوبی بررسی کنید. شاید این بخش برای شما حائز اهمیت نباشد و بیشتر از موس برای رفع نیاز خود استفاده کنید، اما در هر صورت خرابی تاچ‌پد می‌تواند در قیمت تاثیرگذار باشد! صفحه کلید را از نظر کلیدهای شکسته بررسی کنید، به جابجایی کلید توجه کنید و ببینید آیا با تایپ کردن روی آن راحت هستید یا خیر. برنامه‌ای مانند ورد را باز کنید اگر اشتباهات زیادی مرتکب می شوید، ممکن است ایده خوبی باشد که لپ تاپ را عوض کنید. گاهی اوقات ممکن است خرده غذا زیر یک کلید خاص گیر کرده باشد. تأکید می‌کنیم که تک‌تک کلیدها را تست کنید 5. بررسی کامل همه پورت ها و درایو CD/DVD همه پورت‌های USB، جک‌های هدفون، اتصالات اترنت، HDMI، اسلات‌های کارت SD و ورودی‌های دیگر را آزمایش کنید. بسیاری از اینها مستقیماً به مادربرد متصل می شوند، که می تواند گران باشد. اگر حضوری لپ‌تاپ را می‌خرید، حتما یک حافظه‌ی فلش و هدفون همراهتان داشته باشید که بتواند حداقل درگاه‌های USB و خروجی صوتی را تست کنید. با وجود این واقعیت که CD و DVD دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند، بسیاری از لپ تاپ ها هنوز دارای یک درایو CD/DVD هستند. بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر. معمولا چون این بخش بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمی هم حساس است، بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرد. بنابراین از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. دی‌وی‌دی رایتری که صدای زیادی داشته باشد یا از سرعت بسیار کندی برخوردار باشد احتمالا زودتر از انتظار خراب شود. 6. بررسی بلندگوها ،وب کم و ارتباطات اکثر وب کم های لپ تاپ کیفیت پایینی دارند. با این حال، داشتن یک دوربین متوسط در حال کار بر نداشتن آن ارجحیت دارد. اگرچه ما شک داریم که بسیاری از افراد اغلب از بلندگوهای لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، اما هنوز عاقلانه است که بررسی کنیم که صدای بلندگوهای لپ‌تاپ چقدر بلند است و صداها خفه یا مخدوش نباشند. هیچ کس واقعاً لپ تاپی را نمی خواهد که به اینترنت دسترسی نداشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که می توانید به راحتی شبکه های Wi-Fi را مشاهده کرده و به آن متصل شوید. عملکرد اتصال بلوتوث را نیز بررسی کنید. 7. بررسی و تست نرم افزار چند بررسی نرم افزاری وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ استوک انجام دهید. دقت داشته باشید که حتما ویندوز لپ تاپ را تعویض کنید. حتی اگر مالک قبل از تحویل آن به شما این کار را انجام داده باشد! تعویض ویندوز به دست خود کاربر باعث می‌شود تا از سرعت لپ تاپ کاملا باخبر شود. درایورهای مربوطه را از سی‌دی درایور مربوطه یا از اینترنت و در وب سایت مربوطه دانلود کرده و نصب کنید

8. تست قطعات سخت افزاری

یکی از موارد مهمی که قبل از خرید لپ تاپ دست دوم حتماٌ باید به آن توجه کنید این است که آیا سخت افزار لپ تاپ می تواند نیاز شما را در زمینه ای که مورد نیاز است برآورده سازد یا نه ؟ چرا که خراب و معیوب بودن حتی یکی از قطعات سخت افزاری لپ تاپ باعث از دست دادن اطلاعات و گاهی اوقات خیلی گران تمام می شود، بنابراین تمامی کاربران کامپیوتر اعم از مبتدی تا حرفه ای حتما باید به داشتن یک سیستم پایدار اهمیت دهند. شما می توانید برای این منظور از نرم افزار تخصصی BurnInTest Pro 9 استفاده کنید. این نرم افزار به خوبی نیازهای شما را در زمینه تست سخت افزار و عیب یابی قطعات لپ تاپ و کامپیوتر برآورده خواهد ساخت. برای آشنایی با نحوه انجام تست سخت افزاری با این نرم افزار به مطلب تست قطعات سخت افزاری سیستم با نرم افزار BurnInTest Pro 9 نگاهی بیندازید. 9. تست هارد قبل از خرید لپ تاپ دست دوم برای اطمینان از سلامت هارد، نرم افزار ( Hard Disk Sentinel ( HDSential را نصب کنید. در ابن برنامه می‌توانید با انجام تست‌های مختلف از مواردی همچون بدسکتور باخبر شوید. هدف آن یافتن ، آزمایش ، تشخیص و تعمیر مشکلات درایو دیسک سخت ، گزارش و نمایش سلامت SSD و HDD ، تخریب عملکرد و خرابی است. همچنین اگر لپ تاپ مورد نظر به حافظه SSD هم مجهز بود می‌توان آن را با این نرم افزار تست کرد که سلامت قطعه مورد نظر را به صورت قطعی نشان دهد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.